Agencje social media cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców. Czym dokładnie zajmują się takie agencje reklamowe? Kiedy warto wybrać ich obsługę? Zobacz najważniejsze informacje na temat usług agencji social media!

Media społecznościowe mają bardzo duże znaczenie w kontekście reklamy internetowej. Dzisiaj to właśnie tego typu serwisy używane są bardzo często jako miejsce prezentacji oferty firmowej i komunikacji z klientami. Nic dziwnego, że social media marketing stał się tak popularny na rynku reklamy internetowej.

Na czym polega reklama w social media?

Facebook, Instagram, Twitter czy Pinterest to tylko kilka popularnych serwisów społecznościowych, w których firma może prowadzić swoje działania reklamowe. Na czym dokładnie polega reklama w social media?

Promowanie firmy w mediach społecznościowych odbywa się na dwa sposoby:

  1. Prowadzenie własnego profilu w serwisie, który jest regularnie uzupełniany o nowe wpisy.
  2. Korzystanie z metod reklamowych oferowanych przez serwis, na przykład jak Facebook Ads w przypadku Facebooka.

Powyższe działania przedsiębiorca może prowadzić we własnym zakresie, ale również może on zlecić je zewnętrznym ekspertom w dziedzinie mediów społecznościowych – agencjom social media.

Agencja social media – co to jest?

Pod pojęciem jak agencja social media znajduje się rodzaj agencji reklamowej, która zajmuje się reklamą w mediach społecznościowych.

Za powstaniem osobnego typu agencji reklamowej tego typu stoi przede wszystkim rosnące zainteresowanie mediami społecznościowymi. W agencjach social media można skorzystać z fachowej obsługi w ramach promocji właśnie w popularnych serwisach tego typu.

Warto też wskazać, że usługi w ramach social media marketingu świadczone są także za pośrednictwem innych agencji reklamowych, w tym agencji interaktywnych skoncentrowanych na reklamie w internecie.

Jakie usługi świadczą agencje social media?

Agencje reklamowe zajmujące się reklamą w mediach społecznościowych mogą zaoferować swoim klientom szeroką gamę metod promocji w tych właśnie serwisach. Wśród dostępnych usług znajdują się między innymi:

Audyt social media – służy on do zapoznania się z obecnymi działaniami firmy w zakresie mediów społecznościowych i pomaga w zaplanowaniu skutecznej kampanii reklamowej.

Opracowanie strategii reklamowej – dzięki niej można stworzyć plan działania pozwalający na uzyskanie najlepszych efektów w komunikacji pomiędzy firmą a jej odbiorcami. Strategia ta może zakładać także działania podejmowane w razie pojawienia się kryzysów, na przykład niekorzystnych komentarzy.

Założenie strony w social media

Gdy firma nie dysponuje jeszcze własną stroną w mediach społecznościowych, wtedy agencja może otworzyć ją za nią i zadbać o to, aby była ona atrakcyjna dla odbiorców.

Prowadzenie strony w social media

Pracownicy agencji zajmują się prowadzeniem strony WWW. Przykładowo usługi te obejmują przygotowywanie i publikowanie postów, odpowiadanie na pytania klientów, moderację i administrację, tworzenie wydarzeń, konkursów.

Reklama w mediach społecznościowych

Agencja może także opracować optymalną strategię reklamową związaną z płatnymi metodami reklamy w social media, aby uzyskać ich największą efektywność.

Jak wybrać agencję social media?

Gdy poszukiwana jest agencja social media z Krakowa czy z innego miasta, najlepiej zapoznać się z aktualnymi ofertami online.

Przy wyborze należy uwzględnić zakres usług, doświadczenie agencji, jej dotychczasowe portfolio, a także cennik oraz opinie wystawiane przez klientów.