SEM, czyli SEO i płatne kampanie PPC

Chcesz założyć nową stronę swojej firmy? W takim przypadku nie zapominaj o znaczeniu skutecznej promocji online. Co wybrać?

Dużym atutem reklamy internetowej jest jej wysoka skuteczność połączona z przystępnymi cenami. Dzięki temu każdy właściciel strony WWW może promować ją bez ponoszenia wysokich kosztów. Jakie metody sprawdzą się najlepiej? Na to pytanie odpowiada Agencja Reklamowa Online Group z Krakowa.

SEO – strona firmowa na wysokiej pozycji

Reklama SEO (od ang. search engine optimization) to jeden z najpopularniejszych sposobów, aby przyciągnąć na stronę internetową nowych użytkowników. SEO to działania obejmujące optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej, które prowadzone są dla wyszukiwarek. Dzięki nim adres strony wyświetlany jest na dobrze widocznym miejscu – na szczycie listy wyszukiwania. Wtedy na stronę przechodzi więcej zainteresowanych użytkowników, a to przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. Dodatkowo SEO poprawia rozpoznawalność strony oraz pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku. Jak wykazują eksperci SEO nie jest jednorazową czynnością. To proces, który dla optymalnych efektów powinien być prowadzony przez cały czas. Wtedy strona może zdobyć i obronić wysoką pozycję na liście wyszukiwania.

Kampanie Google Ads – szerokie możliwości promocji w wyszukiwarce

Google Ads to system reklamowy Google, który wcześniej określany był jako Google AdWords. Wykorzystuje wyszukiwarkę Google oraz strony współpracujące z Google, aby oferować dostęp do szerokiej gamy metod reklamowych – także w bardzo atrakcyjnych cenach.

W ramach reklamy Google Ads można prowadzić kampanie w poniższym zakresie:

  • linki sponsorowane – linki widoczne w wyszukiwarce Google nad wynikami wyszukiwania, które prowadzą do promowanej strony
  • reklama na mapach Google – doskonale sprawdza się zarówno w lokalnej, jak i ogólnopolskiej promocji
  • reklama z Google Zakupy – wyszukiwarka pozwala na znalezienie najlepszych ofert, dlatego umieszczenie tam własnej zwiększa szansę na zdobycie klientów
  • remarketing – metoda służąca do prezentacji treści reklamowej osobom, które weszły na daną stronę internetową 
  • reklama na YouTube – najpopularniejszym serwisie z filmami

Chociaż Google umożliwia samodzielne prowadzenie promocji, to warto zdecydować się na pomoc specjalistów w tej dziedzinie jak krakowska Agencja Online Group.

Social media marketing – moc Facebooka i innych mediów społecznościowych

Promocja w mediach społecznościowych to skuteczny sposób, aby dotrzeć do wielu nowych klientów w niskiej cenie. Jak wskazuje krakowska Agencja Online Group to obecnie jedna z najczęściej wybieranych form reklamy online, która nie tylko służy do prezentacji oferty, ale również angażuje odbiorców i buduje ich lojalne grono. Najczęściej działania w ramach social media marketingu prowadzone są na Facebooku. Firma może założyć własny fanpage i publikować na nim wpisy. Dodatkowo można skorzystać z płatnego systemu reklamowego Facebook Ads. Dzięki temu, że Facebook tak dużo wie o swoich użytkownikach, może jeszcze skutecznie docierać do tych, którzy są potencjalnymi klientami promujących się firm.

Mailing – wysyłka wiadomości reklamowych nadal w formie

Wysyłka maili reklamowych traktowana jest jako najstarsza forma reklamy w internecie. Także dzisiaj promocja poprzez e-mail marketing daje bardzo dobre efekty, ale wymaga wykorzystania odpowiednich rozwiązań. Firma może budować własne grono odbiorców, na przykład przez zachęcanie do zapisania się na newsletter. Może również skorzystać z pomocy agencji reklamowych, które oferują dostęp do baz zawierających nawet kilkaset tysięcy odbiorców.

Takie działania także oferuje Agencja Reklamowa Online Group z Krakowa, która dzięki wykorzystaniu efektywnych rozwiązań w dziedzinie e-mail marketingu może zapewnić swoim klientom jeszcze wyższą skuteczność działań reklamowych.