Pozycjonowanie jest jedną z popularnych metod reklamy online, która wybierana jest dzisiaj przez wiele firm. Na czym polega tego typu promocja? Z jakimi korzyściami jest ona związana? Gdzie można skorzystać z usług reklamowych tego typu?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, które określane jest też terminem SEO, który pochodzi od angielskiego search engine optimization, jest zespołem działań, jakie służą do zwiększenia oglądalności witryny internetowej.

Metoda ta zaliczana jest do szerszej kategorii reklamy w wyszukiwarkach internetowych i najczęściej wykorzystuje ona w tym celu wyszukiwarkę Google.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie jako metoda reklamowa wiąże się z wieloma korzyściami dla promowanej strony, dlatego też dzisiaj jest to jedna z najczęściej zlecanych reklam online.

Korzyści pozycjonowania strony internetowej:

  • Strona staje się lepiej widoczna w wyszukiwarce – jej adres prezentowany jest na wysokiej pozycji, co powoduje, że jest ona zauważalna od razu.
  • Reklama jest skierowana bezpośrednio do zainteresowanych odbiorców – to możliwe, ponieważ SEO wykorzystuje słowa kluczowe odnoszące się do promowanej strony, dlatego strona widoczna jest na wysokiej pozycji dla opisujących ją słów.
  • Na stronę wchodzi większa liczba internautów – to powoduje, że zwiększa się zainteresowanie ofertą firmy, na przykład ej usługami, produktami.
  • Strona jest bardziej rozpoznawalna – internauci zapamiętują jej nazwę, ofertę.
  • Firma może zadbać o swój profesjonalny odbiór – SEO wspomaga budowę profesjonalnego wizerunku firmy, dzięki czemu może być ona odbierana jako bardziej fachowa, godna zaufania, rzetelna.

 

Jak odbywa się pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie je jest jednym typem akcji i nie jest prowadzone jednorazowo. Składa się na nie zespół różnych czynności, których celem jest uzyskanie optymalnych efektów w promocji strony WWW online.

Pozycjonowanie rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu strony pod kątem SEO. Bada się wtedy jej przygotowanie do rozpoczęcia promocji w tym zakresie

Wyniki audytu służą następnie do wykonania optymalizacji strony internetowej, czyli do wprowadzenia na niej niezbędnych zmian, by pozycjonowanie było skuteczniejsze. Optymalizacja polega między innymi na umieszczeniu na stronie innych treści, zmianie jej struktury, kodu.

Po optymalizacji prowadzi się działania nakierowane na zdobywanie nowych linków prowadzących do strony, czyli tak zwany link building. Jego zadaniem jest zwiększenie popularności strony, ponieważ im więcej linków do niej prowadzi, tym jest ona uznawana za bardziej wartościową przez roboty wyszukiwarki Google. W efekcie jej adres prezentowany jest wyżej.

Jak długo należy pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie jest metodą, która wymaga prowadzenia działań stałych, ponieważ tylko w takiej sytuacji można budować popularność strony skutecznie.

Zatem najczęściej umowy na pozycjonowanie zawierane są na czas wynoszący o kilku miesięcy do nawet ponad roku.

Nie trzeba jednak obawiać się wysokich kosztów – są one także rozłożone na dłuższy czas, więc pozycjonowanie sprawdza się także dla mniejszych firm, których budżet reklamowy nie jest wysoki.

Gdzie zamówić pozycjonowanie?

Firmom, które chciałyby zainwestować w skuteczne pozycjonowanie Kraków daje dostęp do wielu agencji reklamowych specjalizujących się w SEO.

Aby uzyskać kompleksową i fachową pomoc w ramach pozycjonowania, warto zdecydować się na pomoc agencji interaktywnej czy agencji SEO, która skupia się właśnie na tym obszarze reklamy internetowej i ma w nim duże doświadczenie.