Programista w trakcie pracy

Sprawnie działające komputery i stały dostęp do internetu – dzisiaj to dla wielu firm podstawa działalności. 

Sprzedaż przez internet, korzystanie z oprogramowania biznesowego, przesyłanie dokumentów do urzędów, kontrola stanu konta bankowego, składanie wniosków o pożyczkę czy prowadzenie reklamy online – to jedynie niewielka część czynności, jaką firma może realizować za pomocą komputerów i internetu. Aby zadbać o ich sprawne działanie, warto zdecydować się na outsourcing IT w Warszawie.

Outsourcing IT – co to jest?

Obecnie większość przedsiębiorców korzysta z rozwiązań outsourcingowych, zlecając prace zewnętrznym firmom. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań w tym zakresie jest obsługa księgowa i kadrowa. Wówczas obowiązki przejmują specjaliści w danej dziedzinie, którzy realizują je dla klienta, wyręczając go w nich. Wśród dostępnych rozwiązań outsourcingowych znajduje się również obsługa informatyczna, w tym tak popularny outsourcing IT. Polega on na przekazaniu czynności w ramach IT firmie specjalizującej się w prowadzeniu usług informatycznych. Outsourcing IT powoduje, że firma nie musi decydować się na zatrudnienie własnego specjalisty w tym obszarze, co także byłoby związane ze sporym kosztem. W ramach outsourcingu może ona liczyć na kompleksową, profesjonalną obsługę informatyków z wieloletnim doświadczeniem – znacznie szerszą niż wtedy, gdy usługi zlecane są jednorazowo.

Na czym polega obsługa informatyczna firm?

Usługi informatyczne dostarczane firmom jako outsourcing IT obejmują szeroką gamę czynności, które w firmie wykonuje informatyk. Warto przy tym zaznaczyć, że ze względu na zatrudnienie w firmach outsourcingowych specjalistów z wielu dziedzin IT, klient może liczyć na obsługę w szerszym zakresie i na wyższym poziomie.

Wybrane usługi dostępne jako outsourcing to:

  • tworzenie sieci komputerowych
  • administracja i zarządzanie sieciami
  • zakładanie serwerów firmowych
  • instalacja systemów i programów komputerowych
  • naprawa komputerów i urządzeń peryferyjnych 
  • przygotowywanie backupów – kopii zapasowych
  • tworzenie systemów bezpieczeństwa IT
  • szkolenia pracowników w ramach IT
  • doradztwo informatyczne 

Usługi jak outsourcing IT są świadczone w różnych formach. Najczęściej obejmują one helpdesk IT, czyli przyjmowanie i obsługę zgłoszeń online lub telefonicznie, a następnie prowadzenie obsługi informatycznej zależnie od zapotrzebowania. Obsługa informatyczna dostarczana jest przy tym w specjalnych pakietach, chociaż istnieje też możliwość indywidualnych uzgodnień, aby otrzymać kompleksową pomoc skrojoną na miarę. Pakiety włączają określone usługi oraz czas ich realizacji.

Kiedy wybrać obsługę informatyczną?

Wsparcie jak obsługa informatyczna oferowana jako outsourcing IT adresowane jest głównie do firm, które chcą zadbać o swoje bezpieczeństwo w tym obszarze, ale jednocześnie nie chcą ponosić wysokich kosztów zatrudniania własnego informatyka. Wobec tego outsourcing IT najczęściej wybierany jest przez firmy zaliczane do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wtedy skorzystanie z zewnętrznej obsługi pozwala na zredukowanie wydatków i jednocześnie uzyskanie optymalnego poziomu wsparcia – także w awaryjnych sytuacjach.

Najważniejsze korzyści obsługi IT:

  • zmniejszenie kosztów związanych z zażądaniem IT
  • dostęp do wiedzy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem
  • szybka reakcja na zgłoszenia dotyczące awarii
  • podniesienie poziomu bezpieczeństwa firmy
  • obniżenie częstotliwości pojawiania się awarii 
  • skupienie na najważniejszych obszarach działania firmy