Google Ads to jeden ze sposobów reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, czyli Google. To obecnie najczęściej używane źródło informacji, w którym można znaleźć dosłownie każdą informację, news, ale także interesujące nas usługi i produkty, dlatego Google Ads jest niezwykle pomocne przede wszystkim firmom, które chcą zyskać popularność i więcej zarobić.
Zalety Google Ads
Google Ads to nic innego, jak sponsorowane wyniki w wyszukiwarce Google. Zacznijmy od ich wad – niektórzy użytkownicy omijają je szerokim łukiem i wolą wybierać wyniki organiczne. Jednak należy pamiętać, że pozycjonowanie to niekiedy bardzo długi i skomplikowany proces, a jego ostateczne efekty mogą nas nigdy nie zadowolić. Reklamy Google Ads pojawiają się na pierwszej stronie w wynikach już na drugi dzień. Właśnie dlatego warto zdecydować się na ten rodzaju reklamy – pozwalają szybko rozpocząć skuteczną promocję usług i produktów, a także pozwalają na łatwe kontrolowanie ich pozycji w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy stworzyć kampanię i czekać z założonymi rękami na efekt. W przypadku każdej reklamy bardzo potrzebna jest świadomość działania oraz znajomość odpowiednich narzędzi, dlatego też reklamy najlepiej zlecać doświadczonym fachowcom freelancerom czy agencji marketingowej. Musimy się w takim wypadku liczyć z prowizją, ale wtedy również osiągniemy zamierzony cel i wysokie zyski. Mimo iż wiele osób wciąż omija sponsorowane reklamy, należy zauważyć, że według statystyk coraz chętniej jednak internauci klikają na pierwsze wyniki, gdyż są po prostu wyżej i od razu rzucają się w oczy. Coraz więcej użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, że takie linki nie różnią się niczym od linków organicznych.
Koszt Google Ads
Jeśli chodzi o koszty związane z Google Ads – stanowią one zaletę korzystania z tego rodzaju reklamy. Koszty można łatwo zmierzyć i oszacować już na samym początku, dzięki skorzystaniu między innymi z plannera słów kluczowych, który pozwala określić średni koszt kliknięcia oraz koszt związany z reklamą przy użyciu konkretnych fraz kluczowych. Należy tutaj zauważyć, że im większa będzie konkurencja w przypadku konkretnego słowa, tym będziemy musieli więcej wydać, aby znaleźć się wyżej niż inne strony. Dlatego właśnie z tego powodu zaleca się skupić na nieco mniej popularnych frazach, które mają znacznie mniej konkurencji i, co za tym idzie, również są tańsze. Podczas współpracy z freelancerem lub agencją reklamową zwykle wybierana jest metoda CPC, czyli koszt za kliknięcie – polega na tym, że płacimy tylko i wyłącznie wtedy, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę. Jeśli chodzi o inne udogodnienia podczas korzystania z Google Ads – możemy ustawić także przedział czasowy czy dostosować tekst reklamy do danego czasu, na przykład okresu świątecznego czy Black Friday. Co ciekawe, zmiany te mogą brać pod uwagę nawet zjawiska pogodowe.