It support

Internet i komputer to podstawa działalności w Twojej firmie? W takim przypadku sprawdź, jak można zadbać o prawidłowe działanie obszaru IT!

Coraz więcej firm każdego dnia korzysta z internetu i z komputerów, aby realizować swoje zadania. Wiele z nich bazuje na takim wyposażeniu i bez niego nie mogłoby prowadzić działalności. Stąd tak duże znaczenie ma sprawnie zarządzany obszar IT. W większych firmach tymi sprawami zajmują się działy IT. W mniejszych można zdecydować się na outsourcing IT w itcenter.pl.

Na czym polega outsourcing IT?

Usługi świadczone jako outsourcing są obecnie bardzo popularne w wielu branżach. Dzięki nim klienci biznesowi, którzy je zlecają, mogą otrzymać dostęp do szerokiego wsparcia dotyczącego prowadzenia własnego biznesu. Jedną z form outsourcingu, który obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem, jest outsourcing IT. W tym przypadku mowa o usługach oferowanych przez firmy zajmujące się szeroko pojętą informatyką. Są one skierowane do klientów potrzebujących kompleksowej pomocy pod kątem IT. Zatem firma wybierająca outsourcing IT może zapewnić sobie pełne wsparcie, aby zaoszczędzić przy tym czas i pieniądze. Nie trzeba wtedy zatrudniać własnego informatyka – wystarczy tylko sygnowanej umowy z firmą, która jest w tym obszarze wyspecjalizowana.

Jakie usługi włącza outsourcing IT?

Dla firmy usługi w tym właśnie zakresie mogą być pełnym wsparciem w każdym obszarze, jakim się zajmuje. Obsługa jest prowadzona w dwóch wariantach – jako helpdesk online, czyli przez internet, a także z obsługą z dojazdem – wtedy pracownik firmy dojeżdża bezpośrednio do klienta, aby przeprowadzić potrzebne prace u niego.

Jakie usługi włącza taka obsługa informatyczna firm? Zaliczają się do nich:

  • administrowanie serwerami
  • administrowanie urządzeniami sieciowymi
  • wdrażanie systemów informatycznych
  • zarządzanie komputerami 
  • zarządzanie urządzeniami peryferyjnymi
  • zarządzanie sieciami komputerowymi
  • monitoring elementów IT
  • archiwizacja danych (backup)
  • ochrony antywirusowa
  • wsparcie przez internet (helpdesk)
  • usuwanie awarii systemów i urządzeń informatycznych
  • doradztwo IT
  • szkolenia

Takie usługi zwykle dostępne są w formie pakietów, dlatego obejmują one określony obszar czynności oraz czas pomocy. Warto porównać ze sobą różne oferty, a potem zapoznać się z ich cenami, aby dzięki temu znaleźć ofertę cechującą się najlepszymi korzyściami.

Outsourcing IT – co można zyskać?

Dla firmy outsourcing IT w tym obszarze może zapewnić pełne wsparcie w bardzo szerokim zakresie. Jakie są najważniejsze korzyści dotyczące outsourcingu IT?

Korzyści związane z outsourcingiem IT:

  • dostęp do najnowszych technologicznie rozwiązań
  • zmniejszenie kosztów dotyczących prowadzenia firmy
  • dostęp do wysokiej jakości specjalistów
  • szybsze wdrażanie nowych rozwiązań IT
  • możliwość skoncentrowania się na innych obszarach działalności
  • przyspieszenie pracy firmy
  • redukcja ryzyka błędów, ataków i innych zagrożeń dla przedsiębiorstwa

Ile trzeba zapłacić za obsługę IT w outsourcingu?

Obsługa informatyczna firm nie jest bardzo droga. Do wyboru są różne oferty, w ich ramach także pakiety, dlatego można dopasować je specjalnie do specyfiki działalności firmy i do ej potrzeb. Koszty rozpoczynają się już od około 500 złotych miesięcznie, niemniej jednak w przypadku szerszej obsługi, większej liczby stanowisk trzeba już zapłacić za nie więcej. Dokładne cenniki zamieszczane są na stronach internetowych firm pracujących w branży lub można uzyskać je po wysłaniu zapytania ofertowego.